CRYPTO

آیا ارز رمزنگاری می تواند هک شود ؟ چگونه می توانید ایمن باشید؟

آیا ارز رمزنگاری می تواند  سرقت یا کلاهبرداری شود؟ چگونه می توانید ایمن باشید؟

ارزهای رمزنگاری شده ، به ویژه بیت کوین ، اتریوم و دوج کوین ، بویژه در سال گذشته جهان را به طوفان کشانده اند. این امر در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است و به کاربران اجازه می دهد تا کالاها و خدمات را با آن خریداری کرده یا آنها را مانند سود واقعی با سود معامله کنند.

با این اوصاف ، چندین فراز و نشیب و همچنین برخی سوالات مهم در مورد آینده ارزهای رمزنگاری شده وجود داشته است. یکی از این سوالات این است که آیا می توان این توکن های دیجیتال را به سرقت برد ، هک کرد یا کلاهبرداری کرد.

درست مانند ارز فیات یا پول نقد ، اینها نیز می توانند به طور بالقوه به سرقت بروند ، بنابراین طبیعتاً شما باید چند قدم اساسی را برای حفظ امنیت خود بردارید.

در ماه مه 2021 ، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) گزارش داد که کلاهبرداران با جعل هویت ایلان ماسک از اکتبر 2020 بیش از 2 میلیون دلار (تقریباً 14.63 کرور روپیه) ارز رمزنگاری شده سرقت کرده اند. داده های نهاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایالات متحده نشان داد که نزدیک به 7000 نفر از افراد کلاهبرداری شده اند.

پول آنها با ارزهای دیجیتال در ادامه آمده است که این کلاهبرداری ها از جهات مختلف اتفاق می افتد و شامل “وعده های جعلی و ضمانت های جعلی” است

این واقعیت که ارزهای رمزنگاری شده کنترل نمی شوند ، کاربران آنها را بیشتر در معرض کلاهبرداری و هک قرار می دهد ، اما راه هایی وجود دارد که همیشه می توانید مطمئن باشید که شخص یا نهادی در رویکرد اصلی عمل می کنند. مسئولیت ، با توجه به شما ، بر عهده شما است که اطمینان حاصل کنید که کلاهبرداری نشده اید.

نحوه جلوگیری از کلاهبرداری هنگام معامله با رمزنگاری

اگر یک فرد ، شرکت یا گروهی از افراد به شما وعده پرداختی تضمینی را می دهند – برای مثال ، “ما مبلغ شما را در تعدادی روز چند برابر می کنیم”. این یک کلاهبرداری است هیچ واحد واحدی نمی تواند ادعا کند که بر رفتار کل صنعت کنترل دارد.

آیا کسی وعده پول رایگان شما را داده است؟ اگر بله ، احتمالاتی وجود دارد که آنها سعی می کنند شما را فریب دهند. بدون هیچ هزینه ای باید به آنها اعتماد کنید و با آنها برخورد کنید.

در حالی که اظهارات فوق ممکن است شما را متقاعد کند که تشخیص کلاهبرداران آسان است ، گروه های اختصاصی وجود دارد که تنها هدف آنها کلاهبرداری از معامله گران یا سرمایه گذاران ساده لوح است.

بنابراین ، همیشه پول خود را از طریق یک صرافی رمزنگاری شده سرمایه گذاری کرده و از یک کیف پول سرد برای ذخیره دارایی های دیجیتالی خود استفاده کنید.

قبل از اینکه به این فکر کنید که به کسی اعتماد کنید ، تحقیق کنید. نام شرکت را در گوگل جستجو کنید ، بررسی های آنها را بررسی کنید و ببینید آیا قبلاً به کلاهبرداری متهم شده اند یا شکایتی از آنها انجام شده است. علاوه بر این ، تا آنجا که ممکن است بخوانید تا بدانید چگونه کلاهبرداران در گذشته سرمایه گذاران را فریب داده اند.

هک کیف پول:

معامله گران دارایی های دیجیتالی خود را روی کیف پول های رمزنگاری شده ذخیره می کنند و از طریق آنها خرید و فروش می کنند. رمزهای عبور شما دسترسی به کیف پول شما را امکان پذیر می کند ، بنابراین هک کردن کیف پول شخصی کار آسانی نیست

با این حال ، کیف های داغ که همیشه به اینترنت متصل هستند در مقایسه با کیف های سرد که به شکل دستگاه USB هستند از امنیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین ، کیف پول های سرد را فقط در زمان معامله یا انجام معامله به اینترنت متصل می کنید.

برای جلوگیری از هرگونه تهدید هک ، کارشناسان یک فرایند شناسایی دو عاملی را به عنوان یک اقدام امنیتی پیشنهاد می کنند. به یاد داشته باشید نکته اصلی این است که از دسترسی به کیف پول خود محافظت کنید. اگر کسی به کیف پول شما دسترسی پیدا کند ، احتمال دارد دارایی های دیجیتالی خود را از دست بدهید.

 

منبع :  gadgets

ترجمه : servermarket

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart